Agenda slúži na evidenciu užívateľov, ktorí sú oprávnení pracovať s danou účtovnou jednotkou.
Zoznam užívateľov je tvorený užívateľmi, ktorí majú prístup do aktuálne otvorenej jednotky. Vo firme môže užívateľ zastávať jednu z nasledujúcich úloh:
užívateľ je rola, ktorú automaticky získava každý nový užívateľ firmy a jeho práca vo firme môže byť obmedzená:
základné obmedzenia:
upravovať nastavenie firmy
sťahovať do XML súboru informácie z adresára a cenníka
vykonávať úkony určené iba administrátorovi
voliteľné obmedzenia (prístup prideľuje administrátor):
čítať a upravovať doklady iných užívateľov
pracovať so skladovými položkami (tj. položkami synchronizovanými z programu POHODA)
čítať súhrnné štatistiky
administrátor môže vykonávať všetky operácie a oproti bežnému užívateľovi je oprávnený:
upravovať nastavenia firmy (údaje o firme, nastavenie dokladov, číselných radov, pridávať bankové účty a pod.)
pozvať iného užívateľa do firmy
odobrať užívateľa z firmy
pridať a odobrať právo administrátora iným užívateľom
meniť ostatným užívateľom východiskové nastavenia
nastavovať automatickú fakturáciu
sťahovať XML súbor s údajmi z adresára a cenníka
zmazať firmu a obnoviť ju do 14-tich dní
synchronizovať údaje s programom POHODA
Práca užívateľa, ktorý ma vo firme rolu Užívateľ, môže byť voliteľne obmedzená z hľadiska:
možnosti vytvárať a spravovať záznamy
vytvárať a spravovať záznamy (doklady, adresy, položky cenníka a pod.) môže iba užívateľ s prideleným predplatným
prístupu k dokladom iných užívateľov
vo všetkých dokladových agendách je vidieť iba záznamy, ktoré užívateľ sám vytvoril
na záložke Doklady v dokladových agendách a agendách Adresár a Cenník nie sú zobrazené zviazané doklady vytvorené inými užívateľmi
užívateľ sa nemôže prepnúť na záznamy iných užívateľov z agendy Rýchly prehľad, pokiaľ do nej má prístup
prístupu do agendy Prehľady
užívateľ nebude mať prístup k štatistickým prehľadom o ekonomickej činnosti firmy
prístupu ku skladom
položky cenníka patriaci do skladu, ku ktorému užívateľ nemá prístup, nie je možné vložiť do nového dokladu (užívateľ nevidí položky v hlavnej ani prenosovej agende Cenník)
nemožno upravovať a mazať doklady obsahujúce položky s obmedzeným prístupom
do vydanej faktúry sa neprenesie kompletná prijatá objednávka obsahujúca položky s obmedzeným prístupom
Do faktúry sa vložia len tie položky zdrojového dokladu, s ktorými je užívateľ oprávnený pracovať. V prípade kompletov a súprav je prenos do dokladu povolený aj v prípade, že používateľ nemá prístup ku všetkým položkám tvoriacich danú zloženú zásobu.
Novo prichádzajúci používateľ do firmy má automaticky zakázaný prístup k dokladom iných používateľov, ku skladom a k informačnej ploche.
Zmena v obmedzení práce užívateľa v aplikácii mPOHODA sa na mobilných zariadeniach prejaví až v okamihu volania API, alebo vykonania synchronizácie údajov. Odporúčame preto v prípade zmeny nastavenia užívateľa na webovom rozhraní, spustiť na všetkých mobilných zariadeniach synchronizáciu údajov.
Každý užívateľ si môže vo svojom profile zvoliť východiskovú predajnú cenu. Založením nového dokladu sa potom táto cena rovno nastaví na doklad vytvorený daným užívateľom.
Ďalej si potom užívateľ môže zvoliť aj východiskovú agendu, ktorá sa otvorí po prihlásení uživateľa do aplikácie.
Ak sú v aplikácii mPOHODA evidované hotovostné pokladne, strediská a činnosti z programu POHODA, je možné každému užívateľovi nastaviť vlastnú východiskovú hotovostnú pokladňu, stredisko a činnosť.. Stredisko a činnosť sa potom automaticky pred vyplní na nový doklad vytváraný pod daným užívateľským účtom. Zadaná východisková pokladňa sa vloží na nový pokladničný doklad, resp. faktúru a zálohovú faktäru s formou úhrady V hotovosti.
Pole pre výber pokladne, strediska alebo činnosti je viditeľné, len ak boli príslušné záznamy importované do firmy z programu POHODA.
Zmenu mena, pozície alebo hesla môže každý užívateľ vykonať v nastavení svojho profilu v agende Nastavenie účtu. Zmena e-mailu nie je možná.
Videonávod: Pridanie nového užívateľa do aplikácie mPOHODA
Prístup iným užívateľom do účtovnej jednotky dáte zaslaním pozvánky. Pozvánku je možné odoslať nasledujúcimi spôsobmi.
V aplikácii mPOHODA v agende Užívatelia v časti Pozvať užívateľa zadajte e-mailovú adresu užívateľa a potvrdením Pozvať mu odošlete pozvánku.
Ak vy alebo váš účtovník vlastníte program POHODA, môžete pozvánku ďalším užívateľom zaslať tiež priamo z programu POHODA.
Na zadanú e-mailovú adresu príde užívateľovi e-mail s pozvánkou do danej firmy. Potvrdením pozvánky bude daný užívateľ oprávnený v účtovnej jednotke pracovať. Ak ste v aplikácii mPOHODA založili viac účtovných jednotiek, sú iní užívatelia oprávnení vstúpiť iba do tých jednotiek, do ktorých im bol umožnený prístup zaslaním pozvánky.
Užívatelia, ktorí pozvánku potvrdili, sa zobrazia v zozname užívateľov, kde im môžete nastaviť užívateľskú úlohu.
Zvolením povelu Odstrániť dôjde k zmazaniu zvoleného užívateľa z firmy. Zmazanému užívateľovi príde informačný e-mail o tom, z akej firmy bol odstránený.
Vo firme musí zostať aspoň jeden administrátor.