V agende Bankové účty sa evidujú bankové účty používané vo firme.
Nový bankový účet je možné do evidencie zadať buď priamym zápisom alebo prenosom z programu POHODA.
Zadaním kódu banky sa automaticky vyplní názov banky a prípadne i SWIFT kód.
Ak nepoznáte presný kód banky, môžete v poliach Kód banky, SWIFT a Názov banky vyhľadať bankovú inštitúciu podľa názvu banky.
Zoznam bankových účtov, z ktorých je možné na vydanej faktúre vyberať je ovplyvnený nastavením Ponúkať účet na formulároch a dátumom zrušenia účtu.
Ak chcete, aby sa vybraný bankový účet už vôbec neponúkal k použitiu na faktúrach, ponechajte voľbu Ponúkať účet na formulároch nezaškrtnutú.
V prípade, že bankový účet už nepoužívate, ale chcete ho v ponuke účtov zachovať, zadajte dátum zrušenia účtu. Od tohto dňa sa bankový účet nebude ponúkať na dokladoch. Do dátumu zrušenia účtu je možné bankový účet používať.
Iba jeden bankový účet môže byť označený ako východiskový účet pre fakturáciu. Východiskový účet je potom zobrazený v agende Nastavenie dokladov. V zozname bankových účtov je takýto účet zvýraznený tučným písmom.
Bankové účty nie je možné v aplikácii mPOHODA mazať.
Bankové účty je možné synchronizáciou exportovať z programu POHODA do aplikácie mPOHODA. Počas následných synchronizácií sú potom prenášané zmeny na týchto účtoch vykonané na strane programu POHODA.
Postup, ako v programe POHODA označiť bankový účet k synchronizácii a ako synchronizáciu spustiť je uvedený v kapitole Vykonanie synchronizácie.
Ak ste bankový účet vytvorili priamo v aplikácii mPOHODA a rovnaký účet následne synchronizujete, dôjde k ich vzájomnému prepojeniu v prípade, že sa obidva záznamy zhodujú v čísle účtu, kóde banky a názve účtu.
Ak zrušíte v programe POHODA príznak synchronizácie s aplikáciou mPOHODA alebo záznam odstránite, dôjde pri následnej synchronizácii údajov k odstráneniu bankového účtu i v aplikácii mPOHODA. Ak však bol účet v aplikácii mPOHODA už použitý, nedôjde k jeho odstráneniu, ale účet sa ďalej nebude ponúkať na dokladoch.