V tejto agende sa nastavuje služba homebankingu, pomocou ktorej budú do systému importované bankové transakcie. Zároveň tu môžete aktivovať automatický import transakcií, ktorý prebieha podľa nastaveného intervalu.
V hlavnom zozname agendy Nastavenie importu vidíte prehľad nastavených služieb homebankingu. Pre každú službu sú zobrazené informácie o tom, pre ktorý bankový účet je služba využívaná, či je povolený automatický import, nastavené pravidlo párovania a tiež dátum a stav poslednej komunikácie.
Ikona | Názov stavu | Popis |
---|---|---|
Úspešne dokončené | Import bankových transakcií prebehol úspešne. | |
Dokončené s varovaním | Import transakcií prebehol s varovaním. Napríklad komunikácia s bankou prebehla úspešne, ale mena importovaných transakcií nezodpovedá mene naviazaného bankového účtu. | |
Chyba pri spracovaní | Import transakcií zlyhal kvôli vážnej chybe, ako sú neplatné autentizačné údaje alebo chyba v komunikácii so službou. |
Keď prejdete kurzorom myši na ikonu stavu, zobrazia sa v tooltipe podrobnosti o importe, vrátane prípadných varovaní alebo chýb.
Nastavenie je rozdelené na dve časti – Nastavenie importu a Nastavenie služby. V časti Nastavenie importu nastavíte základné parametre. V časti Nastavenie služby následne vyberiete a nakonfigurujete konkrétnu službu homebankingu, ktorá bude použitá na import. Nastavenie jednotlivých služieb je popísané v ďalších kapitolách pomocníka.
V poli Bankový účet vyberte bankový účet evidovaný v agende Bankové účty. Pre tento bankový účet sa budú sťahovať transakcie pomocou nastavenej služby homebankingu.
Importovať transakcie od dátumu určuje, od ktorého dátumu sa majú transakcie sťahovať. Tento dátum sa použije pri automatickom sťahovaní alebo manuálnom stiahnutí transakcií pri výbere intervalu Stiahnutie nových záznamov. Po každom úspešnom stiahnutí sa dátum automaticky aktualizuje, aby nadväzoval na predchádzajúci úspešný import.
Funkcia Automatický import umožňuje automatické sťahovanie bankových transakcií bez zásahu používateľa. Ak je funkcia zapnutá, import sa vykonáva vo zvolenom intervale importu.
Voľba Párovanie po importe určuje, či sa po automatickom importe transakcií majú vytvorené bankové doklady automaticky spárovať. Táto voľba sa uplatní aj pri manuálnom importe, ak zostane nastavené párovanie Podľa služby. Na párovanie sa použije pravidlo nastavené v poli Pravidlo párovania dokladu.
Pri prvom nastavovaní služby zvoľte, od ktorého dátumu chcete importovať bankové transakcie – tento dátum potom už nemeňte. Pri ďalšom importe používajte iba interval Stiahnutie nových záznamov, čím zabezpečíte kontinuálne sťahovanie všetkých transakcií od pôvodne zvoleného dátumu až po aktuálny moment.
Everifin je platforma otvoreného bankovníctva, ide o licencovanú platobnú inštitúciu pôsobiacu v 30 krajinách Európskeho hospodárskeho priestoru, kde zabezpečuje pokrytie minimálne 90 % bánk.
Služba Everifin Bank Connect umožňuje priame prepojenie na bankové účty prostredníctvom API a automatické sťahovanie bankových transakcií priamo z bánk. Podporuje pripojenie viacerých účtov z rôznych domácich aj zahraničných bánk.
Používatelia si môžu overiť podporu svojej banky na stránke Everifin Multibanking.
Prepojenie aplikácie mPOHODA so službou Everifin je bezplatné. Poplatky sa účtujú iba za využívanie Everifin Bank Connect API, a to priamo dodávateľovi služby Everifin. Pre získanie aktuálneho cenníka kontaktujte Everifin na e-mailovej adrese sales@everifin.com alebo prostredníctvom kontaktného formulára na stránke Everifin Bank Connect
Na aktiváciu a používanie služby Everifin Bank Connect je potrebné vykonať niekoľko krokov ako na strane Everifinu, tak aj na strane aplikácie mPOHODA.
Nastavenie na strane platformy Everifin
Uzavretie zmluvy: V prvom kroku musíte uzavrieť zmluvu o používaní služby priamo s dodávateľom Everifin. Pre uzavretie zmluvy kontaktujte Everifin na e-mailovej adrese sales@everifin.com alebo prostredníctvom kontaktného formulára na stránke Everifin Bank Connect.
Vytvorenie používateľského účtu: Ako nový klient si vytvoríte účet vo webovej aplikácii Everifin Multibanking.
Pripojenie bankových účtov: Vo webovej aplikácii Everifin Multibanking pripojte bankové účty, ktoré budete chcieť používať v aplikácii mPOHODA. Majte na pamäti, že pripojenie bankového účtu je platné 180 dní (toto obmedzenie je definované bankami) a po uplynutí tejto doby je potrebné pripojenie vo webovej aplikácii Everifinu obnoviť.
Nastavenie v aplikácii mPOHODA
V poli Služba vyberte voľbu Everifin.
V poli Účet pre autentifikáciu vyberte účet aplikácie Everifin, ktorý chcete použiť na autentifikáciu. Ak ešte nemáte prihlásený účet Everifin alebo službu nastavujete nanovo, ponechajte voľbu (Nový).
Kliknite na tlačidlo Prihlásiť sa. Tým budete automaticky presmerovaní na prihlasovací formulár aplikácie Everifin, kde sa prihláste svojím účtom. Po úspešnom prihlásení budete automaticky presmerovaní späť do aplikácie mPOHODA, kde sa vyplní pole Účet pre autentifikáciu.
Pre korektné fungovanie služby musíte mať pridaný a pripojený bankový účet v aplikácii Everifin. IBAN a mena tohto účtu sa musia zhodovať s bankovým účtom založeným v aplikácii mPOHODA.
Ak je v poli Účet pre autentifikáciu vybraný účet Everifin, zobrazí sa vedľa poľa tlačidlo Odhlásiť. Kliknutím na toto tlačidlo dôjde k odhláseniu účtu.
Odhlásením účtu dôjde k vymazaniu všetkých nastavení importu využívajúcich tento účet. Pred odhlásením si preto overte, že tieto nastavenia už nepotrebujete alebo ich nevyužívate.
Fio API Bankovníctvo je služba, ktorá umožňuje sťahovanie transakcií z účtov vedených vo Fio banke. Služba je poskytovaná zadarmo a na jej využitie je potrebné vygenerovať API token, ktorý slúži ako prístupový kľúč k vášmu účtu.
Prihláste sa do svojho internetového bankovníctva Fio banky.
Kliknite na tlačidlo Nastavenia v pravom hornom rohu obrazovky.
Prejdite na záložku API.
Kliknite na tlačidlo Pridať nový token.
Vyberte číslo účtu, ku ktorému chcete token vytvoriť.
Vyberte oprávnenie tokenu. Pre použitie v mPohode postačuje oprávnenie Iba na sledovanie účtu.
Voliteľne zadajte názov tokenu (napr. „mPOHODA import“).
Nastavte platnosť tokenu (maximálne 180 dní).
Voliteľne zaškrtnite možnosť Automaticky predĺžiť platnosť pri prihlásení alebo zadajte e-mail na upozornenie pred vypršaním platnosti.
Kliknite na tlačidlo Odoslať.
Autorizujte požiadavku (napr. pomocou SMS alebo push notifikácie). Ak je na účte nastavená viacúrovňová autorizácia, token musia schváliť všetky oprávnené osoby.
Po úspešnej autorizácii sa token zobrazí v zozname. Môžete ho začať používať najskôr po 5 minútach.
Každý token je platný iba pre jeden účet. Ak chcete pristupovať k viacerým účtom, je potrebné vygenerovať samostatné tokeny.
Maximálna platnosť tokenu je 180 dní. Ak je aktivované automatické predĺženie, platnosť sa predĺži o 180 dní pri každom prihlásení do internetového alebo mobilného bankovníctva. Ak sa teda prihlásite aspoň raz za pol roka, token nikdy nevyprší.
Ak potrebujete stiahnuť transakcie staršie ako 90 dní, je nutné explicitne povoliť prístup k týmto údajom vo Fio internet bankovníctve. Toto nastavenie je dočasné a treba ho vykonať vždy, keď chcete tieto staršie údaje stiahnuť.
Postup aktivácie: Prihláste sa do svojho internetového bankovníctva Fio banky a prejdite do sekcie Nastavenia, kde vyberte záložku API. Vedľa tokenu, ktorý chcete upraviť, kliknite na ikonu zámku a aktivujte možnosť Dočasne sprístupniť všetky údaje dostupné cez API token. Požiadavka musí byť autorizovaná, napríklad cez SMS alebo push notifikáciu.
Po úspešnej autorizácii budú historické dáta (staršie ako 90 dní) dostupné počas 10 minút.
V poli Služba vyberte možnosť Fio API Bankovníctvo, potom kliknite na tlačidlo Zadať token. Zadajte token, ktorý ste získali vo Fio bankovníctve, a potvrďte kliknutím na tlačidlo Vytvoriť.
Číslo a mena bankového účtu zvoleného v poli Bankový účet sa musia zhodovať s účtom, pre ktorý bol token vytvorený.